sábado, 21 de febrero de 2009

"El regal de la comunicació"


Vaig comprar-me aquest llibre eclipsada pel títol tant suggerent que té però he de dir que em vaig endur una petita decepció perquè m’esperava una altre cosa.


Després de llegir-me el breu resum del contingut d’aquest, pensava que ens donaria realment alguna eina útil per poder millorar la nostra comunicació interpersonal.


La comunicació és essencial, des del meu punt de vista, i evidentment és important saber entendre i emprar tots els factors que influeixen dins d’aquest procés comunicatiu.

Comunicar-se no és solament parlar, ja que la comunicació és molt més que això. Dins d’aquesta s’ha d’establir un feedback on l’emissor i el receptor estiguin dins del mateix canal. A més a més, s’ha de tenir en compte que la persona no només es comunica parlant sinó també a través dels gestos, les mirades, l’entonació, etc. Dir, que és fonamental aprendre a escoltar perquè sense això és impossible que hi hagi un diàleg coherent entre els interlocutors.


Destacaré alguns paràgrafs o frases que m’han semblat interessants:


- Qui sap escoltar posa un signe de qualitat a les relacions.

- No detectem mentides, descobrim les emocions que les mentides desencadenen.

- La funció de les emocions consisteix a afavorir la continuïtat de la vida.

1 comentario:

Anónimo dijo...

Gemma tens raó amb lo dels gestos. Haig de fer cas al que diu un amic del meu pare sobre les americanes que han vingut a la meva uni: " Javiiii tú sácale la chorra y pónsela encima de la mesa y ya verás sabe lo que quieres jaja"

jajajaja Són els millors jajaja, per cert... on pares últimament? Jo també estic molt perdut xD

Un petó!! tkm!!