jueves, 22 de mayo de 2014

"Ramen-Ya Hiro"

Feia temps que em volia deixar caure pel nou restaurant del conegut Hiro, xef japonès, on les cues de l'entrada són un clar indicatiu del seu èxit com a cuiner. 

És cert que el local és molt petit o millor dit, molt acollidor, i amb prou feines hi caben vuit taules més cadires (totes elles enganxades les unes amb les altres) i una barra com les autèntiques tavernes japoneses on just a darrere d'aquesta es troba la cuina. Això fa que puguis veure en Hiro directament elaborant els seus brous, etc. 

Sens dubte el lloc és si més no curiós... miris on miris, veus tot d'elements de la cultura japonesa (dibuixos, objectes, etc.). 

Mirant i remirant la carta, els ramen són els que m'estan demanant a crits que els provi... així doncs em demano uns bons ramen de soja. 

Quan el cambrer, molt simpàtic ell, em porta el bol, em quedo meravellada de veure la clàssica estampa dels bols de fideus de moltes sèries mítiques japoneses que possiblement tots hem vist alguna vegada a la nostra vida. Em fa gràcia veure el "kamaboco" com a element principal en la presentació del ramen.

Si busquem l'etimologia de la paraula "ramen" veurem que hi ha un debat pel mig i que no hi ha una posició clara, però com que jo m'he de decantar per alguna d'elles, em quedo amb la que fa referència al significat de la síl·laba "ra"= estirar i "men"= fideu. 

Evidentment l'origen del ramen és xinès, però després de la II Guerra Mundial aquest comença a fer-se lloc a Japó. Als anys 50 es comença a elaborar a la ciutat d'Hokkaido el "Sapporo ramen", plat que es va fer molt popular. D'aquí a que s'hagi quedat aquest nom.

Quins són els ingredients més importants per fer un bon ramen? Doncs bé, principalment els fideus artesanals, el brou que pot ser de: Shōyu (= salsa de soja) considerada la més japonesa o de Miso (pasta aromatitzant fermentada feta amb llavors de soja i sal marina), les algues nori, el chashu (cansalada de porc guisada) i el kamaboko.

Si voleu degustar un bol d'aquests, us incito a què us apropeu ben puntuals al restaurant "Ramen-Ya Hiro".... on de ben segur en sortireu satisfets.

Us deixo amb un breu reportatge fotogràfic:

 Xef Hiro Kiyoshiyuki. El seu nom significa "arbre gran" i el seu cognom "la sort va amb ell".
 
 
 Intentant pescar el "naruto", un tipus de kamaboko. Fa forma d'espiral en referència a un remolí en el mar prop de la ciutat japonesa de Naruto. Aquest és una pasta de peix processada del marisc japonès.
 El meu bol de ramen de soja!!!
 Mmmmmmmm..... exquisit!!!! ^^
 Trufes de te verd i kinoto!!! Boníssimes!!!
Fins i tot el lavabo masculí està tematitzat amb un samurai!!! jajajaaja :P

No hay comentarios: